Alla inlägg under mars 2008

Av Alexandra - 11 mars 2008 13:01

har nästan nyss kommit hem från skolan, hade historia kvar men orkade inte. har så jävla ont i huvet, hade det igår också ;/

igår kväll så kollade jag på shaun the sheep, haha.
lite småroligt tycker jag ; )
tänkte börja ringa runt lite efter sommarjobb snart också så man kommer någon vart, men verkar vara lite för sent för att söka sommarjobb.
men kan ju alltid prova och hoppas.

skriver mer senare,
Pusshej.

Av Alexandra - 10 mars 2008 20:28

då var måndagen avklarad.
har varit en båda bra och dålig dag för mig.
det bra var att jag lyckades skriva klart historiauppsattsen idag på lunchen, så nu är den iallafall inlämnad.


det dåliga var att efter att jag gått till skolan imorse så fick jag helvetes stora vattenblåsor båda hälarna.. visst tänkte jag och tog av mig skorna i skolan och gick i strumpor hela dagen som jag oftast brukar, men när jag skulle gå hem så kände jag verkligen hur satans jävla ont det gjorde, så jag bestämde för att ta bussen hem istället, bara den lilla biten till busshållsplatsen gjorde äckligt ont! jag måste ha sett ut som ett cp när jag gick där och haltade med båda fötterna haha.


kom iallafall hem sakta men säkert.
gick och la mig för att vila en liten stund runt 16 tiden, och vaknade runt 19.30 tiden när mamma kom hit en sväng, hon hade köpt en fin scarf/halsduk liknande sak till mig, tack! :)
vi bestämde iallafall att jag & amme ska till granbo imorgon för att äta med våra älskade mamma och pappa <3 var ju ett tag sen man var där borta hehe. och då träffar vi ju även lilla cp jimmy, sötbollen :)


näe nu ska jag bara ta det lugnt och koll på "fåret shaun", möjligtvis plugga lite. men det orkar jag inte just nu..
godnatt, puss.

Av Alexandra - 9 mars 2008 22:18

nu ska jag sova, tro det eller ej.
är satans trött och måste sova lite innan skolan börjar..
helt otroligt att jag vaknar så tidigt som jag gjort dom senaste dagarna!
kan bero på all motion jag fått denna vecka?  piggare är jag iallafall :)

måste också tacka elin igen för skorna jag fick av henne, mycket välbehövliga och fina ;) tack min lilla honeypie! haha.


måste bara citera elin från hennes blogg, var nog bland det roligaste som hänt idag.. :

"Alex - KOLLA jag är en hamster!!

kollar dit och Alex har pula upp "dennis pluppar" under läpparna så det ser ut som hon har fått 10 fläskläppar.

båda la sig i skratt tills vi inte kunde andas och tills inga tårar fanns kvar! hahahah "


det hon inte skrev dit var att hon gjorde samma sak, och då såg det ut som att hon hade bölder runt hela munnen haha :D


näe, nu ska jag sussa, puss godnatt.

Av Alexandra - 9 mars 2008 18:17

ja då var det söndag.. igen.
fyfan vad jag hatar söndagar.
fast dagen har spenderats med elin så den har varit ganska bra ändå ;p
sov hos henne inatt nämligen.
var först här hemma hela dagen och var lite med gävlepojkarna och kollade på film och snackade.
sen ringde milla och ville att jag skulle åka med henne en sväng, sagt och gjort. efter en liten stund så plockade vi upp elin också.

runt 1-2 tiden så åkte vi hem till elin och sov.
vaknade imorse, gick ut och gick i 50 min med deras hund.
till och med hunden vart trött på att gå ut och gå, så hon la sig i diket när vi nästan var framme haha, hon bara låg där, helt däckad.
sen drog vi till scandic och hämtade en bil, som var snygg för den delen, träffade milla en snabbis, sen drog vi till hemköp.
fan vad vi skrattade när vi kom hem, hade stoppat kinderna och läpparna fulla med godis och lekte hamstrar. jag vet, vi är normal!
sen kom sara en sväng så satt vi mest och pratade (:


nu vill jag att anthill ska höra av sig någon gång så att jag & malin kan börja jobba. om dom inte hör av sig snart så ska vi ringa till dom.
jobb ska jag ha!
har räknat ut att jag behöver runt 12.000 kr för att skaffa mig ett körkort, och då tänker jag ta intensivutbildning.
sen hittade jag en bil idag också för 18.000 kr, en audi.
ganska snygg också, men vettefan om den är bra!
men men.. lär aldrig kunna skaffa mig en bra och snygg bil jag heller så :P

näe nu ska jag försöööka plugga, men vet redan att jag inte kommer göra det så ganska meningslöst att jag skriver att jag ska plugga.. aja.
kolla på film ikväll iallafall :)
Pysshäj.

Av Alexandra - 8 mars 2008 20:24

jag har tråkigt.

snart får amme besök från gävlebor hähä, och jag får besök från gammla goa elin :D haha. vettefan vad man ska hitta på, det är ju lördag så något borde gå att hitta på tycker jag!


har nästan precis tagit mig ett välbehövligt bad, skönt sätän vare.
har velat gått ut och gått hela dagen idag men har icke blivit av.
tråkigt.

just därför jag skriver  blogg just nu också haha, har skrivit 4 gånger idag?
en tråkig lördag hittills!

var iallafall till bror michael och hans tjej helenas nya hus idag, det var skitfint och skitstort! längtar tills man får vara lite barnvakt där hemma.
barnet kommer i slutet av mars tydligen, så några till dagar får vi vänta.
näe nu får det räcka med crappiga och tråkiga inlägg, ha en bra lördag gott folk. Puss

Av Alexandra - 8 mars 2008 14:38

har precis städat klart rummet mitt, enda som saknas är att dammsuga elelr sopa lite så äre klart!
har till och med hängt upp en spegel och en tavla haha, men tavlan har inga bilder än, så läre ta och skriva ut lite eller nå.

känns bra att det inte ser ut som en soptipp här längre, och att kattmatslukten har försvunnit är ett under! :D


om 2 veckor så ska kanske jag & amme till borlänge och hälsa på sara!
var ett tag sen det ju :)
men får se hur det blir för mig, är helt fattig men ska nog gå ändå ;)
grattis till jobbet sara!

nu ska jag pilla vidare på datorn och vänta på att elin ska vakna och leka med mig, och att mamma ska komma med maten.

Av Alexandra - 8 mars 2008 12:36

var in på efterfesten en snabbis för att kolla på vimmelbilder..
så ser jag att jag fått 2 mejl.

mejl 1:

Tjaa!
Vad skulle du tycka om ett riktigt riktigt stooort ansiktssprut på typ 9-11 kraftiga sprut? Lite häftigt & spännande eller mest bara kladdigt & obehagligt? Vet att frågan är lite galen så vill du inte prata eller tar illa upp så säg bara till så ska jag inte störa mer :)


mejl 2:

Hej! jag undrar om jag kan få bli din pengaslav? Du är otroligt vacker och förtjänar att ha en slav.


seriöst?

Av Alexandra - 8 mars 2008 07:48

jag undrar vafan som har hänt med mig.. jag är vaken nu på en lördag!

jag förstår inte... annars brukar jag vakna runt 14-15 tiden och vara dödstrött men nu är jag helt pigg. men ska snart lägga mig i sängen igen och tvångssova.. ingen jävel är ju vaken nu så det suger :P

var med elin igår kväll iallafall.
vi gjorde inte så mycket, drog till hemköp, tog ett varv runt stan med hennes röda faran, åkte hem till mig och kikade på guldkompassen och sen skjutsade vi hem johan & oppman till kilafors.
sen drog den jäveln hem och sov :P

vad händer denna lördagkväll då?
inte ett skit vad jag vet.. ingen tranan för det var igår och jag & elin var inte dit för en gångs skull! och det var satans skönt att inte vara där måste jag säga. kommer nog gå bra det här med en vit månad :)

näe nu ska jag lägga mig i sängen och försöka sova lite mer.
skriver mer sen.
Pusshej :)

Ovido - Quiz & Flashcards